torsdag 6 december 2012

Lucka 6 - någon jag älskar

I dagens lucka på Emeli Dahls julkalender så är temat någon jag älskar

Jag valde en bild på min älskade man från vår semester på Österlen sommaren 2011. Dels för att den semestern var jättetrevlig och så för att jag tycker det är en härlig sommarbild.

De som inte känner mig kan nog ibland när de hör mig berätta om saker som min man gjort fundera om jag verkligen älskar honom med tanke på hur arg jag verkar på honom. Men det är det som är grejen, trots alla tokigheter han gör och hans egenskaper så älskar jag honom och har svårt att föreställa mig ett liv utan honom. Vi har våra up's and down's men så är det ju i ett förhållande, jag tror inte någon är hundra procent säker jämt. Jag är starkt övertygad om att ett förhållande är någonting man måste jobba på för att få det att fungera. Vårat förhållande är ett ständigt "work in progress" men det är vi ju alla med eller utan partners också. Alltså tillägnar jag dagens lucka min älskade man, min jämbördiga hälft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar