måndag 10 december 2012

Lucka 10 - en bild på ditt favoritdjur

Då fortsätter jag med Emily Dahl's julkalender. Idag är bilden på mitt favoritdjur. Jag har länge velat ha en hund och när jag och maken flyttade från vår etta till en tvåa så började övertalningskampanjen för nu hade vi ju plats. Jag drömde om en svensk lapphund men vi köpte tillslut en blandras. Noviser på hundfronten som vi båda var valde vi den kaxigaste av alla valpar, man kan ju tycka att säljaren kanske skulle kollat hur pass hundvana vi var och sedan rekommenderat oss att välja någon annan av valparna men icke. Därför har vi idag en mycket kaxig herre inneboende hos oss, vi har haft våra duster och under åren har vi konstaterat att vi nog egentligen inte är några hundmänniskor ut i fingertopparna. Vi har gått kurser med honom och vi försöker aktivera honom men ja det är ofta en kamp mellan oss, vissa dagar skulle jag ge bort honom till första bästa som undrade om de fick ta honom. MEN ändå så älskar jag honom och jag skulle inte vilja vara utan honom för nåt i världen, den dag det är dags att ta farväl vet jag att jag kommer gråta ögonen ur mig.

Så här är han en kall vinterdag ute på Ekudden i Mariestad, ståtlig som få, vår älskade Legolas (knas, knasolass, knasbollen, fjantas, knäppo etc. ja ni vet kärt barn har många namn).
Legolas på Ekudden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar