söndag 9 oktober 2011

Tjejmiddag

Igår hade jag bjudit in ett gäng trevliga tjejer på middag. Som vanligt när jag planerar för liknande händelser vill jag verkligen bjuda mina gäster på en trevlig kväll med god mat och dryck, trevligt umgänge och många skratt. Satt och surfade en hel del på allt om mat innan jag hittade vad jag skulle laga.
Valet föll slutligen påJag var på systemet och fick hjälp att välja ut passande drycker både ur deras alkoholfria och alkoholhaltiga sortement, man måste tänka på alla. Tyvärr så glömde mannen på systembolaget bort mitt ena krav och som den stressade småbarnsmoder jag är så glömde jag det helt också. Jag har nämligen en vän som varken dricker öl eller vin men det var just det jag kom hem med. Men ce la vie. Jag kom däremot hem utan pumpa då det inte fanns varken på ICA, Coop eller Willys till mitt förtret.


När mina vänner dök upp fick jag ett vackert fat som just nu står på byrån i inre hallen och väntar på några vackra ljus eller liknande. Tänker mig något i samma stil som fatet jag har gjort i ordning till vardagsrumsbordet. Kanske inte följer gängse brandföreskrifter men det funkar för mig, man får bara ha lite koll. På varsin sida av fatet står två ljuslyktor som vi fyndade på möbeldagarna i Tibro förra helgen. Ser n i lampan i fönstret i bakgrunden? En vacker lampa från Rörstrand som jag fått av min kära svärmor, tyvärr tycker jag inte lampskärmen är så klädsam, nån som har nåt tips om vart jag kan hitta en ny passande till en vettig peng?


Kvällen slutade sent men det var bara trevligt, vännerna gick hem nån gång efter midnatt och då plockade jag och maken in en maskin disk och körde igång den innan vi gick och lade oss. Klockan han bli ett på natten, vid strax efter halv sex på morgonen kom en dotter och väckte oss... vi lyckades dock få henne att somna om så vi fick lite sovmorgon, vilket var behövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar