söndag 23 oktober 2011

Förväntans tider

Just nu vill jag att tiden skall rusa fram, fort som bara den! Jag vill ha den 31 Oktober så jag äntligen får klippa och färga håret hos min superba frisör Mini på Salong Diva i Skövde. Jag har själv inga tankar på hur jag vill att min frisyr skall bli eller vilka färger som skall ingå i färgningen det överlämnar jag med varm hand åt Mini som är en klippa när det kommer till att bedöma vad jag passar i. Det enda jag vet är jag att jag kommer ge henne uppmaningen att göra nåt kul, vågat och tufft. Inte den jag alltid är men som jag just nu känner mig bekväm i, funderar på om jag ska be om röda toner eftersom att jag i själ och hjärta känner mig som en rödhätta. Tror också att det kan passa min nya vinterkappa som jag efter konsultation med svärmor (och efter utlåning av dineros) slog till på när jag besökte H&M här om dagen. Är den inte snygg så säg?

Bildkälla www.hm.com/se

Jag längtar också efter en Stockholmsweekend igen, då för att fira älskade mammas och mosters 60-års dag. Dessa två starka underbara kvinnor som har funnits där hela mitt liv! Har jag tur så kan jag dessutom klämma in makens julklapp från i julas, nämligen lerduveskytte via liveit.se. Hinner jag inte det måste jag se till att kontakta dem och se om jag kan byta upplevelse och ta någonting som finns på lite närmare håll. Går inte det får jag nog lämna vidare julklappen till någon som har en sportsmössa att utnyttja denna roliga present.

Att bero på jul så närmar sig julen sig med stormsteg, snart är det november och sista helgen i november är det första advent. Jag är en sucker för jul och sörjer verkligen att den där riktiga julkänslan inte velat infinna sig de senaste åren. I år hoppas jag att jag kommer komma lite närmare målet. Planen är att julpimpa här hemma, inte för mycket och inte för lite... införa krav på adventsmys varje söndag och absolut adventsfirande med glöggfika i goda vänners lag. Klurar redan på hur jag skall utforma inbjudningarna. Jag har även börjat fila på de första julkorten, givetvis hemgjorda. Resultat kommer i bloggen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar