måndag 14 november 2011

Prioriteringar

Hur ofta städar du hemma? Jag dammsuger ungefär var tredje dag på nedervåningen. Det är ju så att har man småbarn och hund så tycks damm, grus och löv vara något av ett måste inomhus. Men när det kommer till att torka golven skall jag i ärlighetens namn säga att det inte är vare sig min eller makens starka sida. Det blir väl max en gång i månaden som det görs, så när jag torkar våra golv är jag alltid sjukt nöjd med mig själv i efterhand eftersom att jag på skurvattnets färg kan se att mitt hårda arbete gjort skillnad.

Jag väljer att se vårt återhållsamma golvskurande som att vi prioriterar annat nämligen att hänga med vår dotter och varandra när vi är lediga. Dessutom så väljer jag att tro på tesen att den moderna människan är för renlig och att det är därför allergier och astma ökar, så blir vår dotter allergiker så kommer jag inte ta på mig skulden för jag har gjort mitt yttersta för att hålla hemmet lagom skitigt för att förebygga allergier.

Men till och med jag har mina begränsningar så när dottern hällde ut ett glas saft på vardagsrumsgolvet som efter att vi torkat upp saften resulterade i det spännande resultatet att man fastnade i golvet när man försökte gå över det så fick jag ett ryck och dammsög och torkade golven här hemma. Trots att jag dammsög i fredags och vi inte varit hemma i helgen så låg löv, grus och hundhår i drivor längs väggarna. Men nu är det rent och att torka golven var nog behövligt av skurvattnets färg att dömma när jag torkat klart.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar