måndag 21 maj 2012

Måndagsex och bra service

Så här i vår har maken och jag funderat på hur vi ska göra med gräsklippare, den gamla gick sönder förra sommaren. Okej, jag hade sönder den gamla, inte med flit dock. Vi har varit helt inne på att laga den men inte hittat någon för jobbet.
I torsdags var vi på CoopBygg gör att handla lite växter och trillade på en liten nätt el-klippare från Gardena som precis passar våra behov, billig var den också. Vi provrullade och kånkade lite. Bestämde sedan att vi ville ha en sådan. Min vana trogen var jag dock tvungen att kolla upp via nätet om vi kunde få den billigare någon annan stans. Men priset låg ungefär lika överallt så när som på någon femma. Så vi bestämde oss för att slå till. Sagt och gjort i lördags inhandlades denna lilla klippare




Igår blev jag ledig då inga bokningar kom in och vädret var ljuvligt. Alltså monterades maskinen ihop och nu skulle det banne mig klippas gräs. Jag tyckte att den var för bedrövligt svår att starta men tillslut hoppade den igång. Men när ungefär halva baksidan var klippt så ville eländet inte starta igen efter att jag tömt gräsuppsamlade maken lyckades inte heller och frustrationen växte. Slutligen pratade jag med dem på CoopBygg och fick besked om att komma in med klipparen. Killen i butiken testade och jag och min kompis J, som nu anslutit sig, drog en lättnadens suck när den inte startade. Det var i alla fall inte vi som var korkade och inte gjorde rätt. Killen i affären testade visningsexet som startade som en dröm. Tyvärr hade Gardena söndagstängt så jag fick åka hem utan klippare.
Idag fick vi samtal om att vi bara kunde komma in och kvittera ut en ny gräsklippare mot uppvisande av kvitto på den första. Det kallar jag service. Nu står den där hemma monterad och klar, men gräset får vänta för nu är det snart dags att jobba och älskade maken och lilla E har annat att göra i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar