tisdag 19 februari 2013

Pyssel

Jag kan bli smått insnöad när jag väl börjar med någonting. Sen 2007 scrappar jag och det kan jag försjunka djupt i, så pass att jag glömmer tid och rum. När maken undrar om jag skall komma och lägga mig snart så hummar jag lite och sen fortsätter jag... När jag tittar på klockan nästa gång kan två, tre timmar förflutit utan att jag märkt det.

Nu har det sugit i pysseltarmen ett tag och jag hittade en ugglemössa på Ravelry.com som minimonster tokälskade vid första ögonkastet. Dock tvekade jag lite, visst kan jag virka men jag har aldrig försökt mig på att virka från beskrivning och dessutom en på engelska. Sen hade jag ju faktiskt inte nåt bra garn hemma, det jag hade vet jag att minimonster tycker kliar och mamma har lovat mig garn när jag kommer upp till helgen. Men jag kunde inte hålla mig så igår kväll drog jag fram virknål och kliigt garn och började på en mössa till lillskrot. Som så många gånger innan när jag börjar med något så försvann tid och rum och plötsligt hade jag virkat färdigt halva mössan, resten avslutade jag idag. Tack vare några YouTube filmer och blogg inlägg så lyckade jag lista ut vad jag skulle göra och jag är riktigt nöjd med slutresultatet. Nu funderar jag bara på vad jag skall ta mig för härnäst eftersom att jag väntar på garn för att kunna sticka klart min halsvärmare.
Men så här blev i alla fall min ugglemössa.


Lillskrot i sin ugglemössa 130219
Andra verkar också ha gillat resultatet eftersom att jag fått beställning på en mössa och jag gör gärna en eftersom att den var så lätt att göra. Vill du också göra en så hittar du den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar